Årsrapport eller ESG-rapport – eller integreret
Vi hjælper med at strukturere, projektlede og skabe indhold. Derudover rådgiver vi om compliance og standarder, vi analyserer og inspirerer gennem eksempler og bidrager med at kommunikere værdiskabelsen til stakeholders.
Trend report 2023
ESG has become a key element in corporate reporting. It’s included in the key figures, in the business model and strategy, as a significant driver for development and growth, and it is a way to secure the company’s license to operate. In essence, ESG affects many of the current trends in corporate reporting.
Højt niveau i ESG-rapportering
Corporate Relations har analyseret de største danske, børsnoterede virksomheders rapportering om ansvar og bæredygtighed. Niveauet er generelt højt, når det handler om at demonstrere transparens, relevans og substans. Men der er også forbedringsmuligheder.
Læs analyserapporten og få alle detaljerne om virksomhedernes rapportering om ESG/CSR/sustainability – og få inspiration til forbedringsmuligheder.
ESG COMMUNICATION MANAGEMENT
There is an increased demand for transparent ESG reporting and communication. However, it is a complex matter that requires analysis, strategy, and actions as well as effective management and communication systems. We assist companies in carrying out the 7 steps of ESG Communication Management.
ESG GAP ANALYSE
Har du formuleret klare mål for ESG-tiltag? Er du forberedt på CSRD? Har du styr på, hvordan du integrerer ESG i årsrapporten? Er organisationen på plads? Er stakeholders kortlagt og væsentlighed evalueret?
Corporate Relations hjælper virksomheder med at definere udfordringer og planlægge forbedringer.
CSR med et stakeholder-perspektiv
De fleste større virksomheder arbejder med ansvarlig og bæredygtig udvikling i en eller anden form. Nogle kalder det for CSR, andre ESG eller sustainability.
Vi hjælper virksomheder med at analysere bæredygtigheds-kommunikationen, skabe strategi og koncept, få styr på organisation og systemer, samt udvikle rapporter og kommunikere resultaterne af CSR-indsatsen.
God og effektiv CSR-kommunikation udøves af virksomheder, der med udspring i efterfølgelsen af et purpose og nogle principper for en balanceret og ansvarlig forretning med fokus på både økonomi og bæredygtighed, går i dialog med og involverer interessenter med det formål at skabe værdi for både medarbejdere, kunder, ejere og samfund.
ANALYSE
CSR-kommunikationsanalyse
Corporate Relations gennemfører interviews, foksgrupper, surveys og peer group analyser. Før du udvikler principper, purpose, rapportering og kommunikationsplatforme kan det fx være givtigt at vide: hvad efterspørger interessenter af information om miljø, klima, medarbejderforhold, ansvarlighed, etc.? Hvad er de gængse standarder inden for branchen? Hvad er best practice? Hvad er de interne udfordringer og muligheder?
MERE INFORMATION
Kontakt direktør og rådgiver
Lars Sandstrøm
for at høre mere om vores rådgivning og ydelser inden for CSR-kommunikation
+45 4096 1388
lars@corporaterelations.dk