God og effektiv CSR-kommunikation udøves af virksomheder, der med udspring i efterfølgelsen af et purpose og nogle principper for en balanceret og ansvarlig forretning med fokus på både økonomi og bæredygtighed, går i dialog med og involverer interessenter med det formål at skabe værdi for både medarbejdere, kunder, ejere og samfund.
PRODUKT
CSR-kommunikation med et stakeholder-perspektiv
De fleste større virksomheder arbejder med ansvarlig og bæredygtig udvikling i en eller anden form. Nogle kalder det for CSR, andre ESG eller sustainability.
Vi hjælper virksomheder med at analysere bæredygtigheds-kommunikationen, skabe strategi og koncept, få styr på organisation og systemer, samt udvikle rapporter og kommunikere resultaterne af CSR-indsatsen.
FOREDRAG
CSR-kommunikation
Flere og flere virksomheder arbejder med forretningsstrategisk CSR og bæredytighed, hvor fokus på flere bundlinjer bidrager til en øget konkurrenceevne og bedre omdømme. Men ofte savnes metoder og værktøjer til at udvikle en involverende stakeholderdialog med værdi for alle parter.
Rådgiver Lars Sandstrøm fortæller i dette oplæg om social branding og giver værktøjer til virksomheden, så den selv kan arbejde videre med den nye kommunikationsmodel.
ANALYSE
CSR-kommunikationsanalyse
Corporate Relations gennemfører interviews, foksgrupper, surveys og peer group analyser. Før du udvikler principper, purpose, rapportering og kommunikationsplatforme kan det fx være givtigt at vide: hvad efterspørger interessenter af information om miljø, klima, medarbejderforhold, ansvarlighed, etc.? Hvad er de gængse standarder inden for branchen? Hvad er best practice? Hvad er de interne udfordringer og muligheder?
MERE INFORMATION
Kontakt direktør og rådgiver
Lars Sandstrøm
for at høre mere om vores rådgivning og ydelser inden for CSR-kommunikation
+45 4096 1388
lars@corporaterelations.dk